SponsorKliks, gratis sponsoren! 

Adres en contact

Kantine (veld en sporthal De Meent)
Bovenweg 5

1276 XZ Huizen
Telefoon : 035-5265876

Secretariaat:
secretariaat@kvhuizen.nl
Telefoon: 035-5446035
Wedstrijdsecretariaat:
wedstrijdsecretariaatjeugd@kvhuizen.nl
wedstrijdsecretariaatsenioren@kvhuizen.nl

Programma

Uitslagen

Kalender

Kamp 2018 een groot succes

Woensdag 9 mei, het is zover. We gaan vandaag weer op kamp en onze tenten staan opgeslagen in Leusden op het terrein van het YMCA . ’s Middags zijn al een aantal personen vooruit gegaan om alles te versieren en in orde te maken. Dit jaar is het thema “CIRCUS”.

 Alles stond klaar toen we hoorden dat de auto’s vanuit Huizen richting Leusden zijn vertrokken.Snel even het dikke directeurspakje aan met de hoge hoed om de gasten te ontvangen.Langzaam druppelen de kinderen en leiders binnen. Nadat de ouders zijn voorzien van koffie/thee en een rondleiding hebben gehad en weer richting Huizen vertrekken kan het kamp beginnen. De tenten worden in orde gemaakt en de kids + leiding gaan zich voorbereiden voor de voorstelling.

Kort van tevoren wordt er nog gevraagd of we de beschikking hebben over een beamer en geluidsinstallatie. Een mailtje naar Leusden en het is geregeld. We starten woensdagavond in het kamphuis. De toon was gezet en de strijd kon nu echt beginnen. De groepen hadden aardig hun best gedaan in de voorbereiding en dat lieten ze hier ook duidelijk zien. Voor de 3 juryleden was het een moeilijke taak om punten te verdelen.
Na het feesten, en gesmikkeld te hebben van popcorn en suikerspin, werd het bedtijd voor iedereen, het was nog lang onrustig, maar wel gezellig onrustig zodat niet iedereen daar last van had.

Donderdagmorgen rond half 9 zaten we met elkaar aan het ontbijt. De een iets frisser dan de ander. Het weer was een beetje minder maar dat mocht de pret niet drukken.In de ochtend gingen we een GPS route lopen die was uitgezet door YMCA. Door zelf hieraan nog wat opdrachten toe te voegen hield het de competitie spannend.
Om extra punten te verdienen moesten de groepen op sommige punten een selfie met de hele groep maken. De leukste selfie moest worden doorgestuurd. We hebben leuke selfies voorbij zien komen.

Na ruim ’n uur kwamen de groepen langzaam aan weer binnen druppelen en kon iedereen zich opmaken voor de lunch.Na de lunch stond het circusstratego op het programma. Een leuke variatie op het gewone stratego met als inzet de mascotte te roven van een ander team. Er werd fanatiek gestreden en de conditie werd hier getest door hard te rennen.

Na het spel was het even tijd voor wat korfbal uitdagingen waar vooral onze Mike vd G er zin in had. Ondertussen wordt er in de keuken van YMCA het avondeten klaargemaakt. Het menu van vanavond bestond uit: soep, pasta met gehaktsaus en chocolade vla als toetje.Ja u leest het goed een 3 gangenmenu.

Na dit lekkere avondeten was het tijd voor het avondspel, dit spel werd pas gespeeld zodra de duisternis was begonnen. SPANNEND, SPANNEND, SPANNEND!! We gingen het dierengeluidenspel spelen. Echter er liepen ook dierenactivisten rond die de geluiden maakten. Kwam je met een van hun in aanraking dan kreeg je minpunten. Het klokje wees inmiddels 24.00 uur aan dus tijd om naar bed te gaan.

Vrijdagmorgen, ja iedereen had het er over, “WAT WAS HET KOUD VANNACHT”. Het bleek maar 4 graden te zijn geweest maar dat mocht de pret niet drukken. Ondanks de koude nacht was iedereen toch laat uit zijn bed. Zodra de bel ging wist iedereen dat het tijd was om te eten.

Na het ontbijt gingen we sportief doen met zijn allen. Het was een zeskamp.Er werd o.a. gebruik gemaakt van een zeephelling, spijkerbroek hangen, met drie personen op één step een parcours afleggen en ballen gooien, met je groepje uit de “knoop” zien te komen, en oude babyfoto’s bekijken en raden welke leider het is. Na deze spelletjes kwam het finale spel en daar werd 1 tegen 1 gevochten (5 kinderen ) per spel en per groep zodat we konden zien wie de winnaar werd van het ochtend spel.

De groepen hadden het ontzettend naar hun zin en vonden het prachtig om zo de strijd tegen elkaar aan te gaan. Wat een FANATISME!!! Het was ook erg prettig dat het zonnetje vandaag ook weer van de partij was. Rond 12.30 uur is het afgelopen en we konden al vroeger eten omdat we ‘s middags richting Amersfoort gingen.

Nadat het rijschema was doorgegeven en iedereen wist wie zijn/haar chauffeur was konden de eerste auto’s gaan. Er waren leiders die even 2x hebben gereden. Ook de jongste van de club hebben zich vanmiddag toegevoegd. Er maar liefst 10 kinderen extra die mee gingen doen aan de vossenjacht. Op deze manier konden zij toch een beetje de sfeer proeven van het kamp. Ook waren er nog 1 trainster en 2 extra leiders als vos. Nadat de jongste kinderen zich hadden toegevoegd aan hun kampgroepje kon de vossenjacht beginnen. De vossen waren dit jaar voorzien van een “hoofddeksel” omdat de directeur zijn hoed kwijt was geraakt en moest dus gezocht worden. Ook hier hadden we prachtig weer zodat het zoeken wat moeilijker was omdat er veel publiek rond liep.

Op een terras zat een moeder/tante van een van de deelnemer(s). Er werd gedacht dat ook zij een vos waren maar zij waren heerlijk met z’n tweetjes aan het winkelen. Het was een geslaagde middag en de tijd dat ze even over hadden werd goed benut om even de snoepwinkel  te bezichtigen.

Rond 16.30 uur was het weer tijd om richting Leusden te vertrekken. Er werd nu door iedereen 2x gereden omdat ook onze jongste deelnemers gezellig mee bleven eten. Nu was het tijd om weer terug te gaan naar het kamp nu reden alle leiders twee keer vanwege onze  jonge vrienden die er ook mee gingen. Een compliment voor de rijders (en diegene die het rijschema heeft opgesteld) dat alles goed en veilig terug op het kamp is gekomen. Ook de extra leiding en trainster van de F1 bedankt voor jullie medewerking tijdens de vossenjacht.

Nu was het even spelen op het kamp waarbij vooral het tienen op de palen en de speeltuin druk werden bezocht.  Om 18.00 uur gingen wij weer met z’n allen aan tafel. Dit keer bestond het menu uit: soep, rijst met shoarma en een lekker ijsje. Het was weer top geregeld en iedereen kon eten wat hij/zij wou.

Na het eten was het tijd voor de fotoshoot van de groepen en de groepsfoto. Ook onze jongste kinderen werden hierbij betrokken en hebben volop genoten. Na het eten en de fotoshoot werden de allerjongste weer opgehaald.

De bonte avond staat in voor gezelligheid en plezier en vond ook weer plaats in de kampschuur.Nu werd er begonnen per groep om te gaan karaoke . De sfeer zat er gelijk goed in en bleef lekker zo de hele avond door gaan. Na ongeveer ‘n uurtje kwam er even een onderbreking. Er ging een ontgroening plaats vinden. Deze ontgroening werd gedaan door de “ervaren” leiding. De 4 nieuwe leiders werden uitgenodigd om naar voren te komen en kregen een vuilniszak over hun heen.  Het hoofd was het enige wat niet bedekt was. (de armen zaten in de vuilniszak en de oudere gingen achter hun zitten en hun armen kwamen nu te voorschijn.

Er werd een verhaal voor gelezen en de leiders daar achter deden dan wat er gevraagd werd. Er werd bv gezegd hij/zij heeft honger en de persoon achter de “nieuwe” leider ging deze persoon voerden. Doordat de persoon die er achter zat niets zag was er grote hilariteit. Na deze leuke onderbreking werd de muziek gelijk weer volop gedraaid. Ook voor ons zelf  kwam er een verrassing , er was een onaangekondigd bezoek aanwezig.

Zoals je ziet schrijf ik  steeds geen namen in het verslag (om niemand te vergeten) maar deze naam moet ik wel vermelden: ONZE GIJS  van Hulsthorst kwam even kijken, hij MISTE  ons . Zelfs hier genoot hij van ons zoals we weer bezig waren.Helaas komt er altijd een einde aan de tijd en gingen we richting de tenten.

Hier bleef het lang onrustig want de laatste avond is bekend dat er altijd wel wat uit gespookt gaat worden. Zaterdagmorgen de laatste dag van het kamp is aan gebroken maar er stond nog wel wat op het programma.Na het eten gingen de groepen/kinderen hun tenten schoonmaken, spullen in pakken en het terrein netjes maken. In de ochtend was het verder lekker ontspannen en spelen.

De  middaglunch hadden we in de ochtend al klaar gemaakt zodat we rustig de tijd hadden om te gaan eten.In de ochtend vertrekken, helaas, de eerste leiders al ivm een competitiewedstrijd of andere verplichtingen. Rond 13.00 uur vertrekken ook de spelers van het 1e voor hun wedstrijd in Noordwijk. (kom op, winnen en richting het kampioenschap toe, riepen we ze na)

Na het eten werden de groepen weer verdeeld om tegen elkaar te strijden bij het midgetgolf. Deze punten waren de laatste voor de competitie die gestreden werd tijdens het hele kamp.Onder tussen kwamen ook de ouders binnen druppelen en werden opgevangen met een rondleiding en een koffie/thee. Ook zei waren onder de indruk hoe alles er uit zag.

Na het spel werd er nog wat gedronken en werd iedereen in de juiste auto ingedeeld waarna het vertrek richting Huizen was. Iedereen was nu weg op 6 mensen na die alles even na liepen en opruimde wat nog weg gegooid kon worden. De kampcommissie ging zich afmelden bij de leiding van het YMCA en reden met een tevreden en goed gevoel weer naar Huizen toe. Alles was goed verlopen en geen gekke dingen gebeurd.

Op het terrein van de korfbal was het al lekker druk en de meeste hadden al een lekker broodje hamburger op en waren op het veld aan het spelen.Nadat de spelers van het 1e terug kwamen kon de prijsuitreiking plaats vinden. Dit jaar is het kamp gewonnen door de jongleurs/jongberen.

Maar het meeste wat vooral van toepassing was op dit kamp: Plezier, Gezelligheid  en Fun!

Wij (de kampcommissie) willen graag :

  • De kinderen bedanken voor hun plezier en inzet .
  • De leiders bedanken voor hun inzet met hun groepje en beleving tijdens het kamp
  • De vrije leiders bedanken voor hun inzet met de spellen en plezier die wij hebben beleeft.

Ook willen we graag onderstaande personen/bedrijven (sponsoren) bedanken:

  •  Cindy Klein/Vleeswaren kraam Nico en Alie Klein: grillworst
  • Arie Boot (Huizer Kaas Gilde): kaas
  • AH Lindenlaan: snoeptomaatjes, snoeppaprika’s, snoepkomkommers en de ijsjes
  • Plus Oostermeent: hamburgers
  • Boni Holleblok: boodschappen kinderen en leiding
  • Rebel Wooncentrum: waardebon Sundaes (1e prijs)
  • Jumping Almere: suikerspin- en popcornmachine 
  • Circus Sijm: aanplakbiljetten

 Door jullie medewerking kunnen we terug kijken op een geslaagd kamp 2018!! Wij hopen voor volgend jaar weer een beroep op jullie te kunnen/mogen doen. 

Volgend jaar is het kamp van 29 mei – 1 juni. We gaan dan weer naar de Zandmolen in Hulshorst. De eerste inschrijving is al binnen. Namens de kampcommissie iedereen bedankt!!!

Voor foto's verwijzen we iedereen naar onze Facebook pagina.

spankbang.cc