Peter Van As gekozen als vrijwilliger van het jaar

Op de vrijwilligersborrel van afgelopen vrijdag is Peter Van As benoemd tot Vrijwilliger van het Jaar 2014. Peter is een zeer bekend gezicht binnen de KV Huizen is al jaren actief in een grote aantal functies, van technische commissie tot scheidsrechter, van trainer tot kampcommissie. Het bestuur heeft daarom besloten Peter te benoemen voor al zijn verdiensten voor de club.

De vrijwilligersborrel was dit jaar toe aan de derde editie. De borrel is in het leven geroepen om de waardering voor alle vrijwilligers, die nodig zijn om onze vereniging draaiende te houden, te bedanken en hen te trakteren op een gezellige avond.
Dit jaar waren ruim 30 vrijwilligers aanwezig. Zij werden getrakteerd op een Chinees buffet en natuurlijk bijbehorende drankjes.

Ook de verkiezing van de Vrijwilliger van het Jaar is een traditie geworden. In 2001 werd voor het eerst een vrijwilliger gekozen. In 2007, bij het afscheid van Theo Vijfhuize als voorzitter, werd deze titel verbonden aan de Theo Vijfhuize-schaal.
Nu Theo weer terug is als voorzitter van de KV Huizen, viel hem de eer ten deel om de naar hem genoemde schaal voor het eerst zelf uit te reiken.

Het bestuur heeft er dit jaar voor gekozen geen ‘echte verkiezing' te organiseren, maar Peter Van As direct te benoemen. Peter is al vaak genomineerd geweest voor de titel, maar wist nog nooit te winnen. Door zijn jarenlange inzet binnen de vereniging, is er echter geen twijfel dat Peter een waardige drager van deze titel is.
Uit handen van Theo kreeg Peter de schaal en een bijbehorende bos bloemen, die natuurlijk meteen naar zijn vrouw Marlies ging.

Het was een gezellige avond, die volgend jaar zeker weer een nieuwe editie zal hebben. We hopen natuurlijk dat er dan nog meer vrijwilligers komen, zodat we als vereniging en bestuur onze waardering voor hun onmisbare inzet kunnen uitspreken.