Huizen E1 kampioen!

Zaterdag 17 mei was de dag voor Huizen E1, de dag waarop we voorjaarskampioen konden worden. De eerste 4 wedstrijden werden met duidelijke cijfers gewonnen en dus was de kans dat we deze wedstrijd ook zouden winnen best hoog. Nadat bij iedereen de haren waren ingespoten met groene en gele verf en iedereen zijn of haar geluksarmbandje om had, begonnen we iets na tienen met de wedstrijd.

De eerste aanval bestaande uit Ruben, Wouter, Narisha en Annelinde begon goed. Er werd goed rond gespeeld en snel de korf opgezocht, met als gevolg dat we al snel wat kansen hadden. Toch kwam het eerste doelpunt door goed druk te geven op het uitverdedigen van de tegenstander. Nadat de bal was onderschept werd de bal snel gespeeld naar de vrijstaande speler bij de korf en die had geen moeite om te scoren. Het eerste doelpunt zat erin en hopelijk kwamen er nog meer. Jammer genoeg lukte dat niet meer in de eerste 10 minuten. Hoe goed de aanvallen ook gingen, we kregen de bal niet door de korf.

Na 10 minuten werd het tijd om te wisselen en mocht het andere vak met Lucas, Joshua, Anne en Esmee het gaan proberen. Ook door hun werd er goed aangevallen en goede kansen gecreeërd, maar ook zij kregen de bal niet door de korf. Gelukkig voor ons kreeg de tegenstander niet veel kansen, waardoor we gingen rusten met een 1-0 voorsprong.

De tweede helft begon Sparta met betere aanvallen en kregen ze ook meer kansen, waardoor de spanning steeds groter werd, mede doordat wij de grote kansen er niet ingooiden. Het harde werken in de eerste helft en het warme weer begon hun tol te eisen en de aanvallen verliepen niet meer al te vloeiend, maar na wat aanmoedigingen van de coaches, werd er nog even flink tegen aan gegaan. Na tien minuten in de tweede helft was het weer tijd om te wisselen met nog steeds een voorsprong van 1-0. De tweede aanval liep beter en kregen ook betere kansen, maar wederom vergaten we om ze door de korf te gooien. De spanning werd hierdoor steeds groter aangezien de voorsprong nog steeds maar 1 doelpunt was. Een paar minuten voor tijd klonk daar ineens een harde lange fluit. Een strafworp na goed aanvallen van Anne. Misschien was het toch de spanning, maar ook deze was weer net niet raak. Gelukkig gingen we meteen goed door en kort daarna weer een strafworp, nu na een goede actie van Lucas. Wederom weer de spanning, maar nu viel de bal gelukkig wel door de mand en was de winst met nog een paar seconden te spelen binnen.

Na het laatste fluitsignaal kon het feestje los barsten. Nadat iedereen een medaille had gekregen en een glas met Jip en Janneke bubbels was het tijd voor de foto en daarna de heerlijke taart. Nadat de taart was opgegeten was het tijd voor de gezamenlijke douche met kleren aan. Huizen E1 is kampioen.