KVH aanwezig bij zaalfinale in Ahoy

Afgelopen zaterdag was ook de KV Huizen aanwezig in Ahoy bij de zaalfinale. Met de bus werden een grote groep KVH’ers vervoerd naar de apotheose van het zaalkorfbalseizoen in de Rotterdamse sporttempel. Daar werd genoten van de sfeer, spanning en natuurlijk van het topkorfbal.

Eén van de aanwezige KVH’ers was Milou hardeman, hieronder haar verslag:

Zaterdag 20 april gingen we met de PrimaDonnaKaasBus naar AHOY, uit mijn team, de D1 gingen 6 spelers mee. Op de heenweg was het erg gezellig en toen we in AHOY aankwamen was er al een wedstrijd bezig van PKC A1 - DOS 46 A1. De wedstrijd werd gewonnen door PKC. Ze mochten op een podium komen en kregen een medaille en de aanvoerster een beker.
Toen was de kampioenenparade, er waren niet heel veel teams (ongeveer 10) alle teams kregen een medaille en ze mochten een ronde lopen op het veld.
Om 16.30 uur was de wedstrijd om 3e/4e plaats tussen BlauwWit Amsterdam en KZ. de wedstrijd begon een 1/2 uur later omdat er een reclamebord op het hoofd van 1 van de KZ spelers was gevallen. Hij moest met de ambulance naar het ziekenhuis. De wedstrijd werd gewonnen door BlauwWit met 29-20. Bij BlauwWit was 1 speler heel goed hij scoorde wel 14 doelpunten.
Daarna kwam er een show. Dit was met trampolines en ballen en korf. De ballen en spelers vlogen door de luchten en scoorden dan in de korf.
Daarna begon de finale tussen PKC en Fortuna. De spelers werden eerst voorgesteld aan het publiek. Eerst kwam Fortuna om een 4-0 voorsprong maar de ruststand was 10-10. de 2e helft was spannend want en werd steeds om en om gescoord, het was dus een nek aan nek race.
Met nog 1 minuut te spelen scoorde Mady Tims van PKC een mooie doorloopbal, 20-19. Dit was ook de eindstand al kreeg Fortuna in de laatste 25 seconden nog wel een paar kansen. Daarna was er "vuurwerk" en kwamen de supporters van PKC op het veld. Wij moesten snel terug naar de bus want de chauffeur ging nog op vakantie. We waren om 22.15 uur weer terug in Huizen.
Groetjes Van Milou H (D1)