SponsorKliks, gratis sponsoren! 

Adres en contact

Kantine (veld en sporthal De Meent)
Bovenweg 5

1276 XZ Huizen
Telefoon : 035-5265876

Secretariaat:
secretariaat@kvhuizen.nl
Telefoon: 06-45554897
Wedstrijdsecretariaat:
wedstrijdsecretariaatjeugd@kvhuizen.nl
wedstrijdsecretariaatsenioren@kvhuizen.nl

Programma

Uitslagen

20 april
ESDO 1 - Huizen 1
9-10
MIA 5 - Huizen 2
15-6
Huizen 3 - KCD 2
7-10
Viking 3 - Huizen 4
8-9
Luno A1 - Huizen A1
12-5
Huizen B1 - EKVA B1
5-9
Huizen B2 - VIKO B1
4-9
Huizen C1 - EKVA C2
7-2
Huizen D1 - De Vinken D1
2-11
Huizen D3 - VIKO D2
1-2
KZ/Keukensale.com E1 - Huizen E1
12-12
Huizen E2 - Sporting Badhoevedorp E1
8-10
Huizen E3 - Sporting West/Bonarius.com E1
6-6
Huizen E4 - Sporting Badhoevedorp E2
9-0
AWDTV/IJskouddebeste F1 - Huizen F1
13-0
Huizen F2 - Rohda F2
7-3
Atlantis F2 - Huizen F3
9-10

Kalender

Nieuws uit de Bestuurskamer

Nieuws uit de bestuurskamer

Door omstandigheden een maandje te laat, dat is natuurlijk geen goeie beurt, maar het was niet anders. Nu dan een nieuwe ‘Nieuws uit bestuurskamer’ met een verkorte weergave van enkele zaken waar het bestuur zich de afgelopen maanden mee bezig heeft gehouden.

 

Commissies – Een vast punt in het bestuur is het bespreken van wat er in de commissies gebeurt. Naast allerlei regulier lopende zaken zijn er soms ook min of meer bijzondere werkzaamheden, al of niet in opdracht van het bestuur.

Zoals vorige keer al aangegeven is de scheidsrechtercommissie ook druk met een plan van aanpak voor werving, opleiding en behoud van (jeugd)scheidsrechters. Er ligt inmiddels een concreet beleidsstuk wat van het bestuur in beginsel groen licht heeft gekregen voor verdere uitwerking en uitvoering.

Met betrekking tot het materiaal wordt ook gewerkt aan een beleidsstuk ten aanzien van gebruik, onderhoud en (meerjarenplan) aanschaf materialen. Met name het gebruik baart het bestuur grote zorg, vooral van de ballen. Het aantal ballen wat jaarlijks kwijt raakt is schrikbarend hoog en daar is door het afspreken en toepassen van op te stellen gebruiks- en gedragsregels geld te verdienen.
Daarnaast vragen onze sportieve ambities steeds nieuwe, andere en betere materialen om mee te kunnen werken. Dat betreft dan niet alleen materiaal voor de training en wedstrijden, maar ook de begeleiding en opleiding van trainers, coaches en scheidsrechters.

Tot slot houdt de sponsorcommissie ons ook bezig. Tot 2013 hadden we een zeer actieve en succesvolle sponsorcommissie, maar deze mensen zijn nu op een andere plek in de vereniging actief. We lopen echter tegen aflopende contracten aan die natuurlijk de nodige aandacht vragen met het uiteindelijke doel deze te verlengen. En sponsorinkomsten zijn niet meer weg te denken. De tijd dat we konden zeggen ‘we zijn onafhankelijk van sponsorinkomsten’ ligt al ver achter ons. Sponsorinkomsten zijn een pure noodzaak om in de toekomst te kunnen blijven functioneren. Als mensen zich aangesproken voelen hier een rol te spelen, zijn ze van harte welkom.

Vrijwilligersborrel – Op 6 maart was er de jaarlijkse Vrijwilligersborrel. Het was een gezellige borrel die door pakweg 30-35 vrijwilligers is bezocht. Borrel is eigenlijk niet het juiste woord, want er was een compleet Chinees buffet verzorgd door één van onze sponsors. Een mooi moment om de levensader van de vereniging, de vrijwilligers, in het middelpunt te zetten en ‘Dankjewel’ te zeggen.
Vast onderdeel is de verkiezing van de Vrijwilliger van het jaar. Die verkiezing had dit keer al in het bestuur plaatsgevonden en tijdens de borrel werd Peter Van As ‘verkozen’ tot Vrijwilliger 2014.
Het bestuur rekent voor de editie 2016, die eerder in het jaar zal plaatsvinden, een hogere opkomst.

Passend bij dit onderwerp is dat we gaan beginnen alle vrijwilligerstaken in kaart te brengen, zowel qua inhoud als qua tijdsinvestering. Wanneer dat klaar is kunnen we meer gericht mensen gaan benaderen om een taak te vervullen. Daar waar het lidmaatschap een 1-2-tje zou moeten zijn met een vrijwilligerstaak, wordt dat helaas door velen niet zo gevoeld, laat staan opgepakt. Daarom wordt een programma ontwikkeld waarmee de meer verplichte werkzaamheden als bv. bardienst en zaalcommissariaat op een simpeler en eerlijker manier te verdelen over alle leden. Als bestuur zijn we namelijk van mening dat sommige leden overbelast worden in hun vrijwilligerstaak/taken en dat staat haaks op het zijn van een vereniging met en voor elkaar.

Rode Draad – De Rode Draad is door middel van een viertal constructieve bijeenkomsten in kleine kring nieuw leven in geblazen. De resultaten daarvan zijn nog niet zichtbaar, maar medio mei, waarschijnlijk maandagavond 18 mei worden alle trainers, coaches en wie ook maar belangstelling heeft voor het sportieve wel en wee van de KVH verwacht voor een kick off bijeenkomst. Een bijeenkomst waar het hoe en waarom van de Rode Draad nog eens haarfijn uitgelegd zal worden. De doelstelling van de Rode Draad is overigens niet veranderd, maar de dagelijkse praktijk van begeleiding en uitvoering zal veel concreter en directer zijn dan voorheen.

Restyling kantine – Als vorige keer aangegeven is de eerste definitieve stap gezet. Tijdens de zomerstop worden alle grijze steenwanden van de kantine in een lichte kleur glad stucwerk. Er wordt nog nagedacht over de verdere aankleding van de wanden als onder andere verlichting, reclame en mededelingenbord(en). Voor aanschaf van nieuw meubilair vindt het bestuur het nog te vroeg om al verdere stappen te zetten, hoewel er al wel heel concrete ideeën zijn. En wie weet, gebeurt het toch ook al in de zomerstop. Het stucwerk wordt mede mogelijk gemaakt door ‘VDA van Dijk afbouw’ uit Amsterdam, die in ruil voor het geleverde werk een dubbel reclamebord langs het veld krijgt.

Onlangs zijn we in het bezit gekomen van een monitor en een platte TV. De monitor wordt op zaterdag gebruikt om het programma van die dag te laten zien en direct na de wedstrijden wordt door de dienstdoende barmedewerker de wedstrijduitslag ingevoerd. Als de TV niet voor andere beelden wordt gebruikt, kan ook deze voor hetzelfde doel worden ingezet.
Voor de monitor hadden we een internetverbinding nodig, waarvoor we nu 24/7 meelopen op de Wifi van De Meent. Voor een goed TV signaal hebben we een eigen KPN abonnement afgesloten.

Hoofdtrainer selectie – Het was al aan het begin van het seizoen bekend dat het Bas de Jong zijn laatste jaar als hoofdtrainer selectie zou worden. Later heeft ook Sjaak van der Burgh (trainer/coach S2) aangegeven zijn functie met ingang van seizoen 2015/2016 neer te leggen. Gelukkig blijven beiden behouden voor de KVH en gaan zij zich bezighouden met het trainen/coachen van een jeugdselectieteam.

Eind 2014 heeft de TC senioren in overleg met het bestuur een profielschets voor een nieuwe hoofdtrainer opgesteld en is de vacature openbaar gemaakt. Als al eerder via de website bekend gemaakt, is uit het aantal reacties met opvolgende gesprekken een overeenkomst gesloten met Arend Bakker, nu nog hoofdtrainer van DWS uit Kootwijkerbroek. Ondanks de degradatie van S1 in de zaal staat Arend te trappelen om aan deze nieuwe uitdaging te beginnen. Met DWS is hij afgelopen zaalseizoen naar de 2de klasse gepromoveerd, dus het zou mooi zijn dat kunstje volgend seizoen met de KVH te herhalen ... Mede namens de TC senioren wensen we Arend en zijn selectie ook via de ‘Nieuws uit de bestuurskamer’ heel veel (korfbal)plezier en dan komt het succes vanzelf.

Schoonmaak kleedkamers – In lijn met hetgeen gesteld onder het kopje ‘Vrijwilligersborrel’ over het oppakken van een vrijwilligerstaak als 1-2-tje uit het lidmaatschap, blijkt het steeds moelijker, zo niet onmogelijk mensen bereid te vinden de kantine en kleedkamers te onderhouden. Schoonmaken is schijnbaar een vies en minderwaardig werkje. Toch raar dat iets wat thuis als heel normaal wordt beschouwd, buiten de deur ineens iets heel anders lijkt te zijn. Dat betreft niet alleen het schoonmaken zelf, maar ook hoe wekelijks de kleedkamers soms als een zwijnenstal achter worden gelaten. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar wie de schoen past trekt hem maar eens aan!

Het gevolg is dat de hygiëne in de kleedkamers en de zich daarin bevindende toiletten ver te zoeken is. Was, kunnen we inmiddels zeggen. Want het bestuur heeft besloten het schoonmaken van de kleedkamers voorlopig extern uit te besteden. Dat kost geld. Dat geld moet ergens vandaan komen en het is natuurlijk niet zo moeilijk te raden waar vandaan. Uiteindelijk is het een gezamenlijk belang dat de kleedkamers en toiletten altijd schoon en fris zijn; voor onszelf, maar vooral voor onze gasten.

Tot slot – Afgelopen zaterdag werden we verrast door een alcoholinspectie van de gemeente. Is de horecavergunning op orde? Wordt er alcohol geschonken aan jongeren onder de 18 jaar? Hoe wordt achter de bar op leeftijd gecontroleerd en worden de regels nageleefd? Heeft de barmedewerker zijn/haar IVA (Intsructie Verantwoord Alcoholgebruik) certificaat gehaald?
Ga je ergens de fout in als vereniging, riskeer je een boete van max € 4.500. Dat is zonde geld. Velen van onze barmedewerkers hebben het IVA certificaat al gehaald, maar nog lang niet allemaal. Het bestuur dringt er bij iedereen die bardiensten draait en het IVA certificaat nog niet heeft gehaald, op aan dat IVA certificaat alsnog te halen via de link: www.nocnsf.nl/iva. Klik op ‘Doe de test’ en loop het programma door; vul bij emailadres barverantwoordelijke ‘algemenezaken@kvhuizen.nl’, bij aangesloten ‘KNKV’ en bij naam barverantwoordelijke ‘Wim Van As’ in. Het kost je ca. 20 minuten.

De volgende ‘Nieuws uit de bestuurskamer’ verschijnt eind mei/begin juni.