Huizen 3 is bijna 'the best of the rest'

Huizen 3 is de voorjaarsvakantie weer fris en fruitig begonnen aan het laatste stukje van de zaalcompetitie. De vakantie werd wel in mineur gestart..

Koploper Unitas liet Huizen namelijk zien hoe het er aan toe gaat als je op hoog niveau hebt gekorfbald. Waar normaal gesproken het vaak zo is dat een wedstrijd tussen de nr. 1 en nr. 2 spannend hoort te zijn, geldt dat niet in deze poule. Ondanks het kwaliteitsverschil was het een leuke en sportieve wedstrijd, waarbij over en weer de duels stevig waren, maar nooit over de grens werd gegaan. Voor de Unitassers een gebruikelijke manier van korfballen (zoals hoort op hoger niveau) en ook Huizen kan daar redelijk in mee gaan met wederzijds respect. Dergelijk korfbal op lager niveau wil nog wel eens ontaarden in een ordinair robbertje vechten, maar dat was niet het geval. Huizen 3 speelde door vakanties ook niet in de vaste samenstelling en kreeg hoeken van het veld te zien. Vooral het rendement en de verdedigende druk van de Harderwijkers was de Huizers te machtig. Een oorwassing bleef over, 28-8. Unitas 5 werd kampioen en promoveerde naar de 3de klasse. Van harte gefeliciteerd!

Na de voorjaarsvakantie stond Telstar op het menu voor Huizen 3. De vorige wedstrijd tegen de Hoevelakers was er eentje die moeizaam verliep. Er werd gewonnen, maar in een lelijke fysieke wedstrijd (met 3 gele kaarten) moest Huizen er hard voor werken. Dat moest deze keer anders en trainer Sjaak wil - net als het team - de 2de plek behouden. Energie erin gooien was het advies en dat lukte redelijk. Huizen 3 pakte vanaf het begin een voorsprong, maar liet Telstar wel aan het 'elastiek' hangen. De ruststand was 8-5. 4 van de 5 doelpunten van Telstar waren strafworpen, omdat Huizen onvoldoende alert was en met een overtreding het gebrek aan alertheid wilde corrigeren. Trainert Sjaak was onverbiddelijk in de rust en greep in om de boel op scherp te krijgen.

Dit lukte deels omdat in de tweede helft Huizen vooral last bleef houden van een gebrek aan concentratie waardoor er uiteindelijk maar liefst 6! (of 7?) strafworpen werden gemist. Het elastiekje kon dus niet goed worden doorgeknipt, maar Huizen bleef op voorsprong door op andere manieren wel te scoren. Eindstand 16-14.

Komende zaterdag 9 maart ontvangen de pupillen van trainert Sjaak Elburg in sporthal De Meent. Als Huizen deze wedstrijd wint dan kan de 2de plaats echt veilig worden gesteld om echt 'the best of the rest' te zijn. De zaalcompetitie wordt op 16 maart afgesloten met een uitwedstrijd tegen Reehorst '45.