Het seizoen van de selectie

Op zaterdag 27 mei speelde Huizen 1 en Huizen 2 hun laatste wedstrijden van het seizoen. Een afwisselend seizoen waarbij uiteindelijk Huizen 1 terug is gevallen naar de 4de klasse op het veld.

Het was een seizoen van allemaal ‘net niet’. Veel blessures zorgden ervoor dat de selectie nooit op volle sterkte heeft kunnen spelen. De lijst met blessures door het hele seizoen is te lang om hier neer te zetten. Zo kon je in het magazine lezen dat maar drie basisspelers van Huizen 1 alle wedstrijden hebben gespeeld, dat zegt genoeg.

Huizen 1 speelde pas de laatste vijf wedstrijden van het veldseizoen in een soort van vaste samenstelling maar dat mocht niet baten. Waar het zich in de zaal handhaafde (waar vorig jaar nog om promotie werd gespeeld), was de laatste wedstrijd op het veld tegen Keizer Karel tekenend voor het hele seizoen. In de laatste 30 seconden verliezen, RDZ dat wint en dus een zeer teleurstellende degradatie. Huizen 1 zal zich moeten herpakken en met vliegende vaart terug naar de 3de klasse op het veld.

Huizen 2 handhaafde zich gelukkig vrij makkelijk op het veld in de 3de klasse, maar degradeerde ondanks keihard werken als één van de slechtste ‘nummers 7’ uit de 3de klasse in de zaal. Gelukkig bood een wildcard van het KNKV voor Huizen 2 uitkomst en mag het volgend jaar weer in de 3de klasse spelen. De klasse waar het 2de ook thuis hoort.

Ondanks het moeizame seizoen konden we bij de uit- en thuiswedstrijden rekenen op supporters en nog belangrijker alle invallers. We konden jullie steun heel goed gebruiken en willen jullie daar heel erg voor bedanken

Persoonlijk wil ik jullie bedanken voor alle aanmoedigingen en vooral bij mijn laatste wedstrijd in Huizen 1. Ik heb prachtige teksten gehoord uit de schorre monden van vele kampgangersJ Ook na de wedstrijd kwamen er mensen naar mij toe met persoonlijke woorden die ik erg heb gewaardeerd.

Ik hoop dat jullie volgend seizoen weer langs de lijn staan en Huizen 1 en 2 naar de overwinning zullen schreeuwen!

We gaan nu lekker uitrusten en weer opladen voor het nieuwe seizoen (tenminste, de selectie).

Fijne vakantie, ook namens de selectie!

Hendrik